Wire-Up wil campervans en mobilhomes duurzamer en meer off-grid maken door ze uit te rusten met op maat gemaakte elektrische systemen. Eigenaar Gert wilde zijn website voorzien van meer SEO-proof copy om beter gevonden te worden.
In dit stuk
#1: Een duidelijkere USP
#2: Hoger in Google
#3: Een constante oefening
In het kort
Sector: elektrische off-grid systemen
Vraag van de klant
SEO-copy writing, USP strategy
Als reiziger en bescheiden avonturier is het altijd boeiend om samen te werken met ondernemers die ook van een mooie trip houden. Gert Goelen is daarmee een schoolvoorbeeld van een 'vanlifer'. Zo lang ik Gert ken reist hij jaarlijks zes maanden naar de bergen om te snowboarden of richting de kust om te surfen.
Hij richtte enkele jaren geleden Wire-Up op om zijn kennis als elektricien te combineren met het off-grid maken van alles wat op wielen staat. Vooral op vlak van op maat gemaakte nutsvoorzieningen (elektrische systemen, gas,...) is hij een krak. Hij wil zijn zaak opschalen, meer zichtbaarheid geven aan zijn producten en deze ook duidelijker verwoorden aan potentiële kopers. Beter gevonden worden in de search engines gaat hand in hand bij deze ambitie.
#1: Het moet ook duidelijk zijn voor leken
Wire-up biedt verschillende diensten om mobilhomes, campers, tiny houses en buskes om te bouwen tot duurzame elektrische verbruikers. Met zonnepanelen, stevige batterijen en een op maat gemaakt systeem kan iemand zijn voertuig makkelijk off-grid laten maken. Hiervoor ontwikkelde Gert de EasyBoxen. Drie elektrische zelfbouwkits die gewoon aan te kopen zijn op de website.
Maar dergelijke kits hebben een bepaald prijskaartje. Voor Gert was het dus belangrijk dat potentiële kopers goed geïnformeerd worden over wat ze kopen, wat ze ermee kunnen aanvangen en wat uiteindelijk de prijs zal zijn. Een goede uitwerking van de Unique Selling Propositions van de EasyBoxen was dus cruciaal. De grote uitdaging was hier om technische aspecten behapbaar te maken voor technische leken, zoals ik.
Het doel van Wire-Up is om met deze EasyBoxen eigenaars van busjes en mobilhomes te helpen om zelf makkelijk een systeem te installeren, met alle nodige documentatie. Aangevuld met persoonlijke after service. In termen van business goals zou het dan optimaal zijn om hier een constante (passieve) inkomstenbron van te maken zodat Gert zich meer kan focussen op de grote projecten.
De EasyBoxen van Wire-Up zijn een klein onderdeel van het aangepaste imago dat Gert wil uitstralen. Hij is een expert in off-grid systemen en niet zomaar iemand die mobilhomes renoveert. Hij wil zich dan ook als een elektrische expert in de markt zetten. Hij houdt van speciale projecten. Projecten die een op maat gemaakte aanpak vragen, klussen die hem het genoegen geven om technische 'speciallekes' uit te zoeken. Liefst van al nog met een speciaal voertuig of op een bijzondere locatie.
We konden dus stellen dat zijn focus meer op dergelijke speciale projecten zou mogen liggen want: "Wat je graag doet, doe je beter."
#2: Off-grid systemen hoger in Google
Met een nieuw commercieel luik, gefocust op de EasyBoxen, is het voor Wire-Up belangrijk om goed gevonden te worden in de zoekmachines. Dit doen we door te focussen op enkele belangrijke en veelgezochte keywords binnen de niche van off-grid elektrische systemen.
In dit thema zoeken avonturiers vaak naar:
het zelf uitvoeren van een elektrische renovatie
iemand die elektrische off-grid systemen aanbiedt en installeert
zonnepanelen voor off-grid
Het zijn zoektermen die geen hoog volume halen dus een doordachte en niet overdreven herhaling van de keywords kan ervoor zorgen dat Wire-Up snel in de zoekresultaten stijgt. Het zal niet evident zijn om te concurreren met de gevestigde waardes maar met het aanvullen van de juiste keywords en het verduidelijken van de alt-teksten, nemen we een goede start.
Learning:
Op de website van Wire-up staat er een blog bericht over off-grid systemen en wat dat juist is. Los van de SEO-copy op de hele site, zorgt dit blog bericht ervoor dat de website hoger komt in Google. Het algoritme ziet de blog als een professionele uiting van Wire-Up en daarom beoordeelt de zoekmachine de website van Wire-Up als 'expert'.
>> LINK: Tips om met blogs hoger in Google te komen <<
#3: Een constante oefening
Bij Gert van Wire-Up krijg je wat je ziet. Een enorm gedreven en ervaren zaakvoerder, die van zijn interesses voor mobilhomes en buskes zijn werk maakte. Hij woont zelf gedurende lange periodes in zijn mobilhome, die hij als show case gebruikt, en dat maakt hem op zijn zachtst uitgedrukt een ervaringsdeskundige.
Gert is constant bezig met hoe hij zijn doelgroep beter en duidelijker kan servicen. Daarom denkt hij geregeld na over hoe hij de producten en diensten van Wire-Up vlotter tot bij de mensen kan brengen. Zijn persoonlijk netwerk is gigantisch en dat levert hem voldoende werk. Maar hij is er zich van bewust dat groei ook samengaat met geografische en digitale uitbreiding van zijn aanbod.
We hopen dan ook dat hij zich blijft heruitvinden en dat Tricera hem in de toekomst nog mag helpen bij het zoeken naar de juiste woorden om zijn merk in de picture te zetten. We vinden het in ieder geval een super cool bedrijf en kijken er naar uit wat Wire-Up nog allemaal in petto heeft voor de avontuurlijke en duurzame vanlifers onder ons.
留言